, , dinsdag 0 - woensdag 26 februari 2025
• Wat per email kan, graag per email.
• Maak bij voorkeur gebruik van het aanmeldformulier, dan zien we het gelijk op ons dashboard.
• Beeldmateriaal graag als link aanleveren, om te voorkomend dat de mailbox vol loopt.
• Langere doorlooptijden tijdens schoolvakanties en de weken voor pasen en kerst.
• Na de kerstdagen is de laatste ronde uitbetalingen aan organisatoren gepland. Dit staat voor de jaarwisseling op de rekening.
Zoekfunctie voor bezoekers (september 2024)
Er is nu een zoekfunctie voor bezoekers. Hiermee kan snel gezocht worden op artiest, uitvoerende en/of locaties. Trefwoorden kunnen ook gecombineerd worden, b.v. 'kerst Amersfoort'. Zoekacties worden geregistreerd om te kunnen anticiperen op opvallende of terugkerende vragen. Bij bepaalde trefwoorden wordt een melding getoond met uitleg.
Beperkingen bij drukte (juli 24)
Steeds meer functionaliteiten van zowel de website als de statuspagina worden gemigreerd naar een nieuwe omgeving. Dit maakt het o.a. mogelijk om bepaalde niet essentiële functionaliteiten tijdelijk uit te schakelen als de website drukker is dan gebruikelijk.
Wachtlijst bij uitverkochte events (april 2023, herhaald)
Het is mogelijk om een uitverkocht event op 'Wachtlijst' te zetten. Het reserveringsformulier blijft open staan, maar met een duidelijke melding dat de reservering op de wachtlijst komt te staan. Via de statuspagina kunnen bezoekers op de wachtlijst worden doorgelaten als er plaatsen vrij zijn gekomen. Als er bezoekers op de wachtlijst staan kan de klantenservice ook flexibeler omgaan met annuleringsverzoeken. Een win-win dus!
Agenda in nieuwsbrief specials (november 2023)
Onlangs hebben we de mogelijkheden van nieuwsbrief specials uitgebreid, met het oog op organisatoren die meerdere producties tegelijk in de verkoop hebben, zoals regionale podia.
Bij nieuwsbrief specials is steeds het eerstvolgende concert het hoofditem in een special, terwijl de volgende concerten daaronder vermeld worden, met afbeelding en basisinformatie. Zo proberen we een balans te vinden tussen het eerstvolgende concert, dat prioriteit heeft, en het belang van herhaling bij de promotie van concerten.
Best practices website organisator (oktober 2023)
De website van de organisator is het meest effectief als het volgende van toepassing is:
• Bezoekers kunnen zich inschrijven voor een nieuwsbrief, die ten minste eens per maand wordt verzonden.
• De agenda heeft een prominente plaats en vanuit elk evenement kan men doorklikken naar de juiste pagina op de ticketsite.
• Er worden UTM codes gebruikt in nieuwsbrieven, op social media en in QR codes op promotiemateriaal. Deze informatie wordt doorgegeven via de links naar de ticketsite. Zie ook UTM tracking in het bericht hieronder.
• Op de contactpagina wordt verwezen naar contactpagina van de ticketsite, voor alle vragen over reserveringen.
UTM tracking (oktober 2023)
UTM-codes kunnen gebruikt worden om het effect van nieuwsbrieven, social media posts en QR codes te volgen. UTM informatie wordt bij elke reservering opgeslagen. Via de button 'Analyse' is te zien hoeveel verkopen elke UTM-bron heeft opgeleverd.
Vaak landt promotie echter eerst op de website van de organisator, waarbij de UTM informatie verloren gaat als men doorklikt naar de het ticketformulier (de website van de organisator wordt dan als de bron geregistreerd). Het koppelen van een simpel javascript-bestand lost dit echter op. Zie voorbeeld.
Update klantenservice (oktober 2023)
De klantenservice kan vragen nu sneller beantwoorden door een overzicht van actuele reserveringen te delen, met links naar reserveringen/e-tickets en informatie over de betaalstatus.
Update contactpagina (oktober 2023)
De contactpagina is bijgewerkt om bezoekers die hun bevestiging of e-ticket niet kunnen vinden sneller te helpen, ook last-minute. Dit moet voorkomen dat bezoekers niet afrijzen naar een event omdat ze hun gegevens niet kunnen vinden.
Automatisch reactieverzoek (26 september 2023)
Het is nu mogelijk om automatisch een reactieverzoek te sturen aan bezoekers van een evenement. Kort na het event wordt dan aan alle bezoekers een email verstuurd met de mogelijkheid om een reactie achter te laten op de website.
VIP-herkenning (september 2023)
Om bepaalde bezoekers sneller te herkennen in de bezoekerslijst is het mogelijk om een lijst met emailadressen aan te leveren. Denk aan sponsors, familie of bezoekers die speciale aandacht nodig hebben.
Alternatieven bij uitverkochte events (september 2023)
Is een evenement uitverkocht, dan worden de dichtstbijzijnde alternatieven getoond. Maximaal 3, tenzij er meer alternatieven zijn binnen 30 kilometer. Labels als 'laatste kaarten' en 'nieuw' worden ook vermeld. Voorbeeld Sela, Voorbeeld Timzingt
Gastenregistratie bij uitverkocht events (september 2023)
Het is nu mogelijk voor organisatoren om gasten te registreren als een evenement uitverkocht is. Log in op de statuspagina en ga naar de 'gastenlink' (op de site). Bij gasten hoeft geen adres ingevuld te worden, wel een emailadres voor de bevestiging en het e-ticket.
Bezoekerslijst per email (september 2023)
Het is nu mogelijk om op de late avond voorafgaand aan een event een bezoekerslijst per email te ontvangen. We overwegen om deze bij elk evenement aan de organisator te versturen, eventueel aan een roadmanager. Deze alfabetische bezoekerslijst bevat bestelde producten, bijzonderheden en evt. placering, maar ziet er anders uit dan de lijst op de statuspagina.
Nieuwe bezoekerslijst (september 2023)
De bezoekerslijst is vernieuwd. Met vermelding van placering, opgegeven bijzonderheden, (nieuwe) vrienden, gebruikte kortingscodes, niet betaald, eventuele wachtlijst bovenaan, geannuleerd onderaan.
Technische verbeteringen (zomer 2023)
Er zijn veel aanvullende aanpassingen gedaan die de snelheid van de website verbeteren en daarmee de storingsgevoeligheid beperken.
Nieuwe agenda-feed (mei 2023)
Er is een nieuwe versie van de agenda-feed. Deze maakt het mogelijk om de agenda op de website van de organisator te koppelen aan onze database. Dit voorkomt dubbel plaatsen van evenementen. Onder andere in gebruik bij Sela, Timzingt en Klassiek aan de Rijn. Het is ook mogelijk om de status 'uitverkocht' en 'laatste kaarten' uit te lezen en het aantal geregistreerde bezoekers.
QR-code voor promotie
Bij elke productie wordt nu een QR-code vermeld. Plaats deze op posters en flyers om bezoekers sneller naar de kaartverkoop te leiden. Onder Analyse wordt bovendien zichtbaar wie via deze QR binnenkomt en daarmee of de 'papieren promotie' effectief is geweest. Zie onder voor meer Analyse-mogelijkheden via UTM tracking.
Snelheidsverbetering website (april 2023)
De website is aanzienlijk sneller en stabieler geworden, met name door pagina's met evenement-kaartjes niet meer voor elke bezoeker opnieuw op te bouwen, maar steeds voor een halve dag in het geheugen van de server te bewaren. Ook bereiden we een migratie naar een snellere server voor.
Nieuwe versie kaartcontrole (april 2023)
Het systeem voor kaartcontrole is volledig vernieuwd. Het is gebruiksvriendelijker en sneller geworden. Meer informatie
Personele wisselingen (maart 2023)
Nadat Jacob in december na 8 jaar vertrok hebben we nieuwe collega's gevonden. Jaap is per februari 2023 begonnen en Alja in maart. De emailadressen team@, jaap@ en alja@ maken gebruik van dezelfde mailbox, zodat we elkaar gemakkelijk kunnen vervangen.
Effect van promotie herleiden via UTM-tracking
Het is mogelijk om speciale links te gebruiken in de eigen nieuwsbrieven en op de eigen website, om daarmee de effectiviteit te herleiden. Onder 'Analyse' is dan precies zichtbaar hoeveel tickets via welke route binnenkomen.
Integratie van lichamelijke beperkingen
Bezoekers met een beperking kunnen in stap 2 van het reserveringsproces lichamelijke beperkingen en andere bijzonderheden opgeven. Deze zijn voor de organisator terug te vinden via de bezoekerslijst. We gaan er van uit dat deze bezoekers bij de ingang opgevangen worden en een gereserveerde plaats krijgen. Bij geplaceerde evenenten houden we hier automatisch rekening mee.